Klatsmányi híd
Mosoni-Duna híd – építési animáció hídmodellezés, látványtervezés, bemutató videó, építési animáció, promóciós anyagok elkészítéserv
tervezés éve: 2017. Hódút Kft., Strabag AG | A híd leírása
A Mosoni-Duna-híd három részből áll: bal és jobb parti előregyártott feszített vasbeton gerenda tartós ártéri híd és egy kosárfüles acél ívhíd, amely 180 m-es középső nyílása (hazai viszonylatban a hatodik legnagyobb) a környezetvédelmi előírások messzemenő figyelembevételével alakult ki. A híd átlépi a folyó medrét, így érintetlen marad a Natura 2000 védettség alatt álló parti sáv.
A híd keresztmetszeti elrendezése: a kocsipálya 2×1 forgalmi sáv, a bal oldalon kerékpárúttal, jobb oldalon üzemi járdával.
A híd cölöpalapozással készül.
Összes cölöphossz: 1038 fm. A közös pillérek, amelyekre az ívhíd is támaszkodik, tömör vasbeton szerkezetek, az ártéri hidak felszerkezetei áttört körpilléreken támaszkodnak. A bedolgozandó vasbeton mennyisége megközelíti a 4300 m3-t, 108 db (3758 fm) FTP 130/34,8 gerenda alkotja a felszerkezetet.
A mederhíd merevítőtartója és az ív doboz keresztmetszetű, a pályalemez ortotrop (bordákkal merevített) acél. A merevítőháló nagy szilárdságú acélkábelekből áll csapos végekkel, melyek csomólemezekkel kapcsolódnak az ívhez és a merevítőtartóhoz. A hálóval erősített (network) hidak jellemzője, hogy a ferde függesztőkábeleknek legalább kétszer keresztezniük kell egymást. A kétirányban döntött, sűrű kábelek jobban merevítik az ívet a hagyományos, közel függőleges kábelekhez képest, ezért légiesebb, karcsúbb szerkezeti kialakítást tesznek lehetővé. Az ívhíd 2000 tonna acélból készül, a szereléshez, betoláshoz szükséges szerkezetek súlya meghaladja az 1200 tonnát.
A mederhíd szerelése
A mederhíd acélszerkezete teljes keresztmetszetben a bal parti ártéri híd helyén kialakított, 196 m hosszú szerelőtéren készül. A szerelési egységek összeállítása a szerelőtér M1 ap. felőli végén a szerelőpadon történik. A főtartótávnak megfelelő nyomtávval vasbeton sávalapok biztosítják az acélelemek szerelés közbeni ideiglenes alátámasztását, valamint ezeken építik ki a híd mozgatásához szükséges betolópályát.
A szerkezet betolása a szerelőtéren, ill. a pillérek és jármok felett kiépített betolópályákon csúszkákkal történik. A hídszerkezet összeszerelését a „2” jelű közös pillér mögött kialakított szerelőtéren végzik el. Innen a szerkezet 3,60 m hosszúságú mozgatásokból álló előretolással kerül a végleges helyére. Az előretoláshoz elöl és hátul is szerelőcsőröket illesztünk a hídhoz. Ezek az acélszerkezetek segítik a mederhíd helyére juttatását.
|